Praha – Ostrava: na trať míří modernizované vozy

České dráhy zařadily do provozu nově modernizované vozy. První vagóny jsou zařazeny do souprav expresů a vlaků EuroCity mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí, Ostravou a Žilinou a z Prahy do Brna a Vídně. Další vozy budou zařazeny do vlaků ve směru Slovensko, Maďarsko a také na nejrůznější vnitrostátní rychlíkové linky.

Nově modernizované vagóny uváděné v současnosti do provozu nabízejí cestujícím příjemné klimatizované prostředí, několik klasických oddílů po 6 místech, větší otevřený oddíl s 12 místy, oddíl pro vozíčkáře, bezbariérové WC nebo prostory pro uložení jízdních kol. Cestující mají k dispozici nové textilem potažené sedačky, větší stolky nebo elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících (notebooky, mobilní telefony). Vůz je řešen jako bezbariérový se zvláštním oddílem pro vozíčkáře, přístupným WC a plošinou pro jejich nástup. Informace o cestě mohou získat cestující z moderního audiovizuálního informačního systému. Vozy jezdí rychlostí až 160 km/h.

Modernizované vagóny zamíří také do běžných rychlíků

České dráhy uvedou do provozu do konce roku přibližně 15 vozů, které doplní soupravy expresů a vlaků EuroCity z Prahy do Ostravy a dále do Varšavy a Žiliny, z Prahy přes Brno do Vídně nebo Bratislavy a Budapešti a z Prahy přes Plzeň do Mnichova. Další modernizované vagóny, kterých bude celkem 64, budou zařazeny také do běžných rychlíkových souprav v celé České republice. Cestujícím nabídnou své služby například z Prahy do Plzně a Chebu, z Prahy do Českých Budějovic, z Brna přes Havlíčkův Brod do Prahy, přes Přerov do Ostravy a Bohumína nebo z Brna přes Jihlavu a České Budějovice do Plzně.

Modernizací vozů nově označených jako typ Bbdgmee zajišťuje společnost ŽOS Trnava. Hodnota zakázky je 1,5 miliardy Kč. Všechny vozy mají být zmodernizované do poloviny roku 2014.