Novinky ve vlakovém jízdním řádu platné od 13. prosince 2015

Upozornění: Informace na této stránce již nejsou platné! Aktuální údaje získáte na titulní stránce či v hlavním menu.

Od 13. prosince začne na železnici platit nový jízdní řád, který přinese některé změny vlakových spojů. Příkladem může být pět nových spojů spojujících Olomouc s Valašskem, zavedení hodinového taktu na trati Olomouc – Uničov a dvouhodinového taktu spojení Uničov – Šumperk. 

Cestující se mohou těšit také na zkrácení cestovních dob v regionální dopravě. Z Lipníka nad Bečvou do Olomouce cesta dosud trvala 42 minut, nyní to bude 23 minut. Jízda z Přerova do Šternberka se zkrátí z 53 na 39 minut a z Prostějova do Šternberka z 57 na 38 minut.

Na linkách s hodinovým taktem je omezeno čekání na zpožděné přípojné vlaky. Cílem je snížit přenos zpoždění mezi vlaky, respektive docílit jízdy vlaků podle jízdního řádu.
Některé vlaky nepojedou v určitém období v průběhu vánočních svátků – dočasné řešení pouze pro rok 2015. V roce 2016 předpokládáme o Vánočních svátcích četnější provoz.

Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Olomouckém kraji

Trať 017 Dzbel – Česká Třebová: 
– Objednávka Olomouckého kraje ve stejném rozsahu, Pardubický kraj na své náklady posílil ranní spojení.

Trať 024 Ústí nad Orlicí – Štíty: 
– Pardubický kraj na své náklady jezdí do Štítů, 3 páry vlaků v pracovní dny a soboty, 2 páry o nedělích.

Trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka: 
– Poslední vlaky na 18. hodinu do Hanušovic a po 18. hodině zpět Os 20527 a Os 7180 nepojedou v pátek. Návrat řešení pátečního spojení Hanušovic a Králíků autobusovou dopravou.

Trať 270: Olomouc – Zábřeh na Moravě: 
– Os 3703 bude výchozí ze stanice Zábřeh na Moravě.

– Os 3755 Šumperk 22.36 – Zábřeh na Moravě 22.55-56 – Mohelnice 23.05 – Olomouc 23.30. V úseku Zábřeh – Mohelnice jede v pracovní dny a v soboty, v úseku Mohelnice – Olomouc v pátky a soboty. V Olomouci bude mít přípoj směr Prostějov, Šternberk a Uničov, Hlubočky a Moravský Beroun. Cílem je nabídnout odvoz pracujícím z odpolední směny ze Šumperku a Zábřehu směr Mohelnice, kde bude v pracovní dny zajištěn přípojný autobusový spoj do města.

– Os 3700 Olomouc 4.34 – Šumperk 5.27 jede také v neděli, tj. denně. Cílem je nabídnout spojení na denní směnu do Zábřehu a Šumperku každý den.

– Os 3752 Olomouc 22.34 bude mít v pracovní dny v Mohelnici přípoj na autobusový spoj do města.

– Os 3754 Olomouc 23.07 – Mohelnice 23.33 – Zábřeh na Moravě 23.43 – Šumperk 23.59, jede v pátky a v soboty. Cílem je nabídnout pozdější spojení pro návštěvníky kulturních a společenských akcí v Olomouci.

– Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28 –) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky a u Sp 1702 / R 902 Jeseník 16.54 / Šumperk 18.09 – Olomouc 19.05 (– Brno 20.39) na denně. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků. U večerního vlaku ze Šumperku je cílem nabídnout především dřívější víkendové spojení ze Šumperska.

Trať 270: Olomouc – Přerov: 

– Na vlacích Olomouc XX:30 – Přerov – Nezamyslice a zpět návrat klasických souprav (lokomotiva a vozy), na vlacích Olomouc XX:00 – Přerov (– Hranice – Valašsko) a zpět jednotky řady 460.
 

Trať 270: Přerov – Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou: 

– Osobní vlaky Přerov – Hranice na Moravě a zpět jsou přednostně směrovány směr Valašské Meziříčí a Vsetín (Valašsko). Cílem je zpřehlednění nabídky. Ve střednědobém horizontu by mělo dojít k úpravě na dvouhodinový interval Přerov – Vsetín denně, ve špičkách pracovních dnů proložený do intervalu jedna hodina.

– Úsek Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou je obsloužen vlaky Os jedoucími pouze v tomto úseku s vazbami v obou koncových stanicích na dálkovou dopravu. Výjimkou jsou spoje ve špičkových časech, které jsou vedeny přímo Přerov – Ostravsko a zpět.

– Uvedené změny jsou výsledkem četných jednání zástupců Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje ve vazbě na obsluhu letiště Mošnov. Cílem je nabídnout více přímých spojení Olomoucka a Přerovska s Valašskem, respektive mírně vyrovnat počet přímých spojení Olomoucka a Přerovska s Ostravskem.

– Časové polohy vlaků Os jsou upraveny dle provozní situace tak, aby byl příjezd do Přerova v lichou hodinu a třicátou minutu (dojížďka na sudou celou hodinu v Přerově, vazba na vlaky Os směr Hulín – Otrokovice – Břeclav a také Olomouc, pokud není veden vlak přímo). Z Přerova jsou odjezdy přednostně upraveny na sudou hodinu a třicátou minutu (odjezd ze zaměstnání v Přerově, vazba od Os vlaků ze směru Olomouc, pokud nejede vlak přímo, a ze směru Břeclav – Otrokovice – Hulín). V Hranicích na Moravě je střednědobým cílem dosáhnout uzlu v lichou celou hodinu, kde by měly být přestupní vazby mezi Os vlaky do všech směrů, případně i na dálkovou dopravu. Tato časová poloha umožňuje dosáhnout požadovaných časů pro přestupy do všech směrů ve Valašském Meziříčí včetně vhodných časů pro dojížďku do/ze zaměstnání (lichá hodina třicátá minuta příjezd od Hranic, odjezd na Hranice v sudou hodinu třicátou minutu).

– Os 3301 Přerov 4.25 jede denně (denní dojížďka na Ostravsko), vlak Os 3303 Přerov 5.01 jede v pracovní dny kromě zimních školních prázdnin.

– Os 3325 nově z Olomouce 4.56 a Přerova 5.24 je zkrácen do Hranic na Moravě 5.48.

– Os 4201 Přerov 6.17 – Hranice na Moravě 6.40 nejede.

– Os 3323 Přerov 10.02 a Os 3229 Přerov 11.11 jsou nahrazeny vlakem Os 3229 Přerov 10.22 – Hranice na Moravě 10.49. Vlak nově pokračuje v pracovní dny mimo zimní školní prázdniny směr Valašské Meziříčí a Vsetín.

– Sp 1715 – nový rychlý vlak spojující Olomouc s Valašskem, mezi Olomoucí a hranicemi zastavuje pouze v Lipníku nad Bečvou, Olomouc 14.17 – Lipník nad Bečvou 14:41 – Hranice na Moravě 14:51 – dále zastavuje na všech zastávkách.  Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Olomouc – Hranice za 34 minut, Olomouc – Lipník nad Bečvou za 24 minut.

– Os 3311 (nyní Přerov 15.01 – Hranice na Moravě 15.23) nejede. V úseku Hranice na Moravě 16.37 – Suchdol nad Odrou 16.55 nahrazen vlakem Os 3319.

– Os 3211 nahrazen vlaky Os 3335 a 3337, které zastavují ve všech stanicích a zastávkách. Vlaky jsou výchozí z Olomouce ve 14.56. V Lipníku nad Bečvou má vlak Os 3337 přestup na Sp 1717 směr Valašské Meziříčí, Vsetín a Horní Lideč. Vlak Os 3335 pokračuje ve vybrané dny z Hranic na Moravě jako Sp 1717 do Horní Lidče.

– Os 3329 Přerov 16.03 nejede, je nahrazen vlakem Sp 1717 z Olomouce v 15.17.

– Os 3333 (dnes Olomouc 19.32 – Suchdol nad Odrou 20.51) v úseku Přerov – Hranice na Moravě 20.34 nejede, v Hranicích na Moravě je zajištěn přípoj od Přerova vlakem Ex 100 Přerov 20.09, přípoj z Olomouce je zajištěn vlakem R 851 Olomouc 19.54.

– Os 3309 Přerov 22.41 – Hranice na Moravě 23.04 je nově prodloužen do Studénky 23.32, kde je zajištěn přestup na vlak Os směr Ostravsko. Cílem je rozšířit oblast pro denní dojíždění do Přerova.

– Os 3322 Vsetín 3.54 – Valašské Meziříčí 4.13-15 – Hranice na Moravě 4.45-50 – Přerov 5.13 (Olomouc 5.48). Cílem dřívějšího příjezdu do Přerova je umožnit přestup na MHD a dosažení začátku pracovních směn v Přerově. V Hranicích je zajištěn přípoj od vlaku Os 3300 ze Studénky 4.14, resp. Ostravska.

– Os 3302 (dnes Bohumín 4.32 – Olomouc 6.48) v úseku Studénka – Hranice na Moravě nejede.

– Sp 1714 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 5.58 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 6.07 a Olomouc 6.30 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 26 minut.

– Vlaky Os 4204 z Hranic 6.52 a 3202 z Hranic 7.10 sloučeny v úseku Hranice na Moravě 7.03 – Přerov 7.30 (Olomouc 7.56) do jednoho vlaku Os 3332. V Hranicích na Moravě má přípoj od Sp 1716 z Valašska.

– Sp 1716 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 7.00 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 7.09 a Olomouc 7.32 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník nad Bečvou – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 24 minut.

– Sp 1718 – nový rychlý vlak spojující Valašsko s Olomoucí, mezi Valašskem a Hranicemi zastavuje ve všech zastávkách, od Hranic na Moravě 15.00 zastavuje pouze Lipník nad Bečvou 15.09 a Olomouc 15.32 – jedoucí v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin. Cílem je nabídnout konkurenceschopné spojení Hranice – Olomouc za 32 minut, Lipník nad Bečvou – Olomouc za 23 minut. Oproti jízdě přes Přerov úspora cca 24 minut.

– Vlak Os 3328 (dnes Suchdol nad Odrou 21.13 – Hranice na Moravě 21.31) posunut pro malou vytíženost do časové polohy Suchdol nad Odrou 23.33 – Hranice na Moravě 23.40. V Suchdolu má přípoj od vlaku z Ostravska (odjezd cca 22.25), čímž plní lépe funkci posledního spojení Ostravska a Hranicka. V sobotu a neděli je vlak prodloužen až do Přerova s příjezdem 0.04.

– Vlak Os 3236 pojede v úseku Hranice na Moravě 22:40 – Přerov 23:02 pouze v pracovní dny, o víkendech je spojení posunuté o hodinu později jako přípoj od Os vlaku z Ostravy.

Trať 270: Zábřeh na Moravě – České Třebová: Beze změn

Trať 271: Prostějov – Dzbel

– Vlak Os 24703 Dzbel 5.35 – Prostějov 6.24 pojede i o letních prázdninách.

– Vlak Os 24702 pojede denně (kromě 25.XII. a 1.I.) (nyní nejede v letním období).

Trať 273: Červenka – Prostějov: 

– Ode dne vyhlášení bude zprovozněna nová zastávka Červenka zastávka.

Trať 275: Olomouc – Drahanovice:

– Všechny vlaky, které jezdí v pracovní dny, pojedou až do časů vlaků Os 14021 a 14026 (cca do brzkých odpoledních hodin) i o zimních prázdninách.

– Změna vedení odpoledních vlaků o zimních prázdninách.

– Vlak Os 14023 Olomouc 12.31 – Drahanovice 13.24 pojede v úseku Senice na Hané – Drahanovice v pracovní dny mimo letní a zimní prázdniny (nyní v letním období jezdí).

– Vlak Os 14026 Drahanovice 13.40 – Olomouc 14.25 pojede v úseku Drahanovice – Senice na Hané v pracovní dny mimo letní a zimní prázdniny (nyní v letním období jezdí).
 

Trať 280: Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí:

– Vlaky Os 3209, 3211, 3200, 3202 a 3230 přeznačeny na vlaky Sp 1715, 1717, 1714, 1716 a 1718. V úseku Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí zastavují ve všech stanicích a zastávkách. Z Hranic na Moravě / do Hranic na Moravě jsou vedeny v pracovní dny od 4. ledna 2016 kromě letních školních prázdnin se zastavením jen v Lipníku nad Bečvou jako přímé do / z Olomouce. Spojení Valaška s Olomoucí se tak zkrátí ve špičce o průměrných cca 20 minut jedním směrem, například Olomouc – Valašské Meziříčí cca 1 hodina 4 minuty, Olomouc – Černotín cca 45 minut.

– Vlaky nejedou ve stejné minutě, protože byly upřednostněny přestupní vazby v Přerově a Valašském Meziříčí a také volná kapacita na vytíženém úseku trati Přerov – Hranice na Moravě. Střednědobým cílem je dosáhnout jednotných minutových poloh, čemuž částečně přispějí právě probíhající výluky na trati.

– Os 3229 (nyní Přerov 11.11 – Hranice na Moravě 11.36 – Vsetín 12.26) nahrazen vlakem Os 3229 Přerov 10.22 – Hranice na Moravě 10.52 – Vsetín 11.49 jedoucím v úseku Hranice – Vsetín místo Os 3231 nově i v pracovní dny o letních školních prázdninách.

– Vlaky Os 3223 Hranice na Moravě 6.36 – Vsetín 7.27 a Os 3237 Hranice na Moravě 18.52 – Vsetín 19.43 jedou nově také v neděle a svátky. Také vlaky Os 3222 Vsetín 3.54 – Hranice na Moravě 4.45 a Os 3224 Vsetín 8.20 – Hranice na Moravě 9.10 pojedou nově v neděle a svátky.

Trať 290: Olomouc – Uničov – Šumperk:

– Změna provozního konceptu z důvodu neustálého poklesu počtu cestujících. Mezi lety 2008 a 2015 došlo k postupnému úbytku cca 28% cestujících na profilu Šumperk – Nový Malín. K poklesu počtu cestujících dochází neustále také v úseku Olomouc – Hlušovice, a sice mezi uvedenými roky o cca 20%.

– Cílem bylo zajistit hodinový interval vlaků jedoucích denně v úseku Olomouc – Uničov, v Olomouci na přestupní uzel v minutě 30 (Olomouc příjezd cca XX:18, odjezd cca XX:37) a dvouhodinový interval Uničov – Šumperk vlaků jedoucích denně. Tato základní nabídka je doplněna zrychlenými vlaky Os Šumperk – Olomouc a Olomouc – Šumperk, v Olomouci na přestupní uzel v minutě 00 (Olomouc ráno příjezd cca XX:56, odpoledne odjezd cca XX:56). Zrychlené vlaky jedou v pracovní dny mimo zimní a letní školní prázdniny, z důvodu omezené kapacity tratě jen ve směru přepravní špičky.

– Půlhodinový interval je nabízen na příjezdu do Olomouce od 4.51 do 7.33, na odjezdu z Olomouce od 13.42 do 18.37.

– Nově bude zajištěn v Olomouci v 15.30 přestup ze všech směrů směr Šternberk a Uničov.

– Nová možnost přestupu na zrychlené vlaky Os nabídne výrazné zkrácení cestovních dob z přípojných směrů, například: Přerov – Šternberk nově R + Os 39 minut (dnes Os + Os cca 53 minut) a Prostějov – Šternberk nově R/Sp + Os 38 minut (dnes Os + Os cca 57 minut).

– U některých vlaků dojde k prodloužení pobytu v Uničově až na 30 minut. Je to z důvodu nutnosti křižování vlaků na jednokolejné trati ve stanici Libina. Přiblížení časových poloh vlaků v Šumperku k minutě 30 vede na zkrácení přestupních dob v Šumperku pro relace Zábřeh – Uničov, například cestovní doba Zábřeh – Libina nově Os +  Os 39 minut (dnes Os + Os cca 59 minut).

– Nový Os 13720 Uničov 4.13 – Olomouc 4.51 s přestupem směr Přerov, Prostějov a Hlubočky jede v pracovní dny kromě zimních prázdnin.

– Znovu zaveden Os 3646 Šumperk 22.51 – Uničov 23.30, který v Šumperku vyčká přípoje od Zábřehu a Hanušovic.

– Os 3623 jede později, Olomouc 4.53 – Uničov 5.35-38 – Šumperk 6.18, čímž získá v Olomouci přestup od Prostějova a Hluboček.

– Os 3627 je v úseku Uničov – Šumperk přesunut o cca 1 hodinu dříve, Uničov 7.23 – Šumperk 8.07 pro zajištění přípoje na R 912 do Zábřehu.

Trať 291: Zábřeh na Moravě – Šumperk:

– Os 3700 Olomouc 4.34 – Zábřeh na Moravě 5.11 – Šumperk 5.27 jede nově také v neděle a svátky. Cílem je nabídnout spojení na ranní směnu denně.

– Os 13008 Zábřeh na Moravě 10.53 – Šumperk 11.10 nejede.

– Os 13016 jede o cca 22 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 16.31 – Šumperk 16.47.

– Os 13020 jede o cca 22 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 18.31 – Šumperk 18.47.

– Os 13024 jede o cca 12 minut dříve, tj. Zábřeh na Moravě 22.28 – Bludov 22.39.

– Os 3754 Olomouc 23.07 – Mohelnice 23.33 – Zábřeh na Moravě 23.42-43 – Šumperk 23.59, jede v pátky a v soboty. Cílem je nabídnout pozdější spojení pro návštěvníky kulturních a společenských akcí v Olomouci.

– Os 3703 v úseku Šumperk 3.59 – Zábřeh na Moravě 4.15 nejede.

– Os 13005 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 7.05 – Zábřeh na Moravě 7.23.

– Os 13007 Šumperk 8.49 – Zábřeh na Moravě 9.06 nejede.

– Os 13011 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 11.05 – Zábřeh na Moravě 11.23.

– Os 13013 jede o cca 15 minut později, tj. Šumperk 13.04 – Zábřeh na Moravě 13.23.

– Os 13025 Šumperk 20.47 – Zábřeh na Moravě 21.06 nejede.

– Os 3753 v úseku Šumperk 21.30 – Zábřeh na Moravě 21.50 jede dříve. Cílem je nabídnout přestupní vazbu v Šumperku od vlaku Os 23877 ze Sobotína a Petrova nad Desnou a také od vlaku Os 3643 z Uničova do Zábřehu na noční směnu v Zábřehu.

– Os 3755 – Šumperk 22.36 – Zábřeh na Moravě 22.55-56 – Mohelnice 23.05 – Olomouc 23.30. Nově přímé spojení z odpolední směny v Šumperku denně do Zábřehu, v pracovní dny a soboty do Mohelníce a v pátky a soboty až do Olomouce. V Olomouci bude mít přípoj směr Prostějov, Šternberk a Uničov, Hlubočky a Moravský Beroun. Cílem je nabídnout odvoz pracujícím z odpolední směny ze Šumperku a Zábřehu směr Mohelnice, kde bude v pracovní dny zajištěn přípojný autobusový spoj do města.

– Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28-) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky a u R 902 a Sp 1702 Jeseník 16.54 / Šumperk 18.09 – Olomouc 19.05 (– Brno 20.39) na denně. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků. U večerního vlaku ze Šumperku je cílem nabídnout především dřívější víkendové spojení ze Šumperska.

Trať 292: Šumperk – Hanušovice – Jeseník – Krnov: 

– Vlaky Os 13640 Jeseník 9.39 – Ostružná 10.09 a Os 13641 Ostružná 10.15 – Jeseník 10.43 pojedou v soboty v lednu až únoru a v květnu až září.

– Os 3615 Šumperk 18.32 – Hanušovice 19.13 ukončí jízdu v Hanušovicích (dnes končí v Lipové-lázních).

– Os 3663 Šumperk 22.48 – Hanušovice 23.31 nahrazen vlaky Os 3755 Šumperk 22.36 – Bludov 22.42 (-Mohelnice, Olomouc) a Os 3665 (Zábřeh na Moravě-) Bludov 22.46 – Hanušovice 23.20.

– Os 13667 v úseku Hanušovice 13.31 – Bohdíkov 13.39 nejede. Nahrazen autobusem linky 930220 ze zastávky Hanušovice,viadukt 13:48 – Hanušovice,ZETOR 13:50.

– Os 3618 Jeseník 21.15 – Lipová Lázně 21.22 nejede, jízda byla vynucena technologií dopravce, která nebude po modernizaci žst. Jeseník nutná.

– Os 13629 v úseku Hanušovice 22.12 – Šumperk 22.48 jede o cca 8 minut dříve. Cílem je zkrátit čekání na spoj po odpolední směně v Hanušovicích a také dosáhnout přípoj v Šumperku směr Uničov. Přípoj v Bludově bude nově zajištěn v pracovní dny a sobotu až do Mohelnice, resp. v pátek a sobotu až do Olomouce.

– Ve spolupráci s Ministerstvem dopravy došlo k rozšíření provozu vlaků R 903 / Sp 1703 (Brno 6.28 –) Olomouc 7.56 – Šumperk 8.42 / Jeseník 10.09 na soboty, neděle a svátky. Vlaky budou mít přímé vozy směr Jeseník i Šumperk v obou směrech. Cílem je nabídnout četné dopolední spojení o sobotách, nedělích a svátcích do turistické oblasti Jeseníků.

Trať 293: Šumperk – Kouty nad Desnou / Sobotín: 

– Zachován současný provozní koncept. Předpoklad možného spuštění nového provozního konceptu v souvislosti s elektrifikací tratě Šumperk – Kouty nad Desnou k 12. červnu 2016.

Trať 294: Hanušovice – Staré Město: 

– Vlaky Os 13659 Staré Město 8:28 – Hanušovice 8:49 a Os 13660 Hanušovice 9:15 – Staré Město 9:34 pojedou v pracovní dny (dnes pracovní dny a soboty).

– Os 13667 13:09 Staré Město – Hanušovice 13:30 ukončen v Hanušovicích (dnes končí v Bohdíkově).

Trať 295: Lipová-lázně – Javorník: Beze změn

Trať 297: Mikulovice – Zlaté Hory: Beze změn

Trať 300: Přerov – Kojetín – Nezamyslice – Vyškov: 

– Na vlacích Olomouc XX:30 – Přerov XX:00 – Nezamyslice návrat klasických souprav (lokomotiva a vozy).

Trať 301: Olomouc – Prostějov – Nezamyslice: 

– Os 3704 nově prodloužen z Nezamyslic s odjezdem ve 4.40 a příjezdem do Olomouce v 5.25. Cílem je nabídnout spojení na denní směnu v Olomouci také pro pracující z úseku Nezamyslice – Prostějov.

– Mezi vlaky Os 14060 a Os 3708 je v Prostějově ze směru Nezamyslice do směru Olomouc nutný přestup. Důvodem byla úspora elektrické jednotky, která je využita na vlaky Sp Hranice na Moravě – Olomouc. Došlo také k úspoře provozních nákladů na straně dopravce. Vlak 3708 Prostějov 5.59 – Olomouc 6.28 jede nově denně, tj. také v neděle a svátky (kromě období 28. 12. – 31. 12. 2015).

– Os 3716 (nyní Prostějov 9.00 – Olomouc 9.27) nejede.

– Os 3701 nejede z Olomouce, ale pouze v úseku Prostějov 5.10 – Nezamyslice 5.32.

– Os 3703 jede v úseku Olomouc 5.00 – Prostějov 5.26 každý den, tj. včetně svátků 25. 12. a 1. 1.

– Os 3735 jede nově v úseku Olomouc 17.30 – Prostějov 17.57 denně, tj. také v soboty.

– Os 3747 nový vlak Prostějov 23.02 – Nezamyslice 23.20 jede v pondělí až čtvrtky a o nedělích. Střednědobým cílem je vedení vlaku denně, aby bylo zajištěno spojení z odpolední směny v Olomouci denně (odj. přípojného vlaku z Olomouce ve 22.30).

Trať 303: Kojetín – Valašské Meziříčí: V Olomouckém kraji beze změn.

Trať 310: Olomouc – Moravský Beroun:

– Nový vlak Os 3507 Moravský Beroun 21.33 – Bruntál 22.05, který jede v pátky a bude mít přípoj od vlaku Os 3565 Olomouc 20.37 – Moravský Beroun 21.31.

Trať 330 Přerov – Břeclav: 

– Na všech „dlouhých“ spojích Os (Přerov – Staré Město u Uh. Hr. / Břeclav) klasická souprava s lokomotivou, modernizovanými vozy a řídícím vozem.