Unikátní projekt modernizace trati se představil v Uničově

Upozornění: Informace na této stránce již nejsou platné! Aktuální údaje získáte na titulní stránce či v hlavním menu.

Ve středu 20. května proběhlo v Uničově představení projektu železniční trati Šumperk – Uničov – Olomouc. Stát chce trať v následujících letech elektrizovat a zvýšit její kapacitu. Přesvědčila jej koncepční práce Olomouckého kraje a Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje spojená s vyhlídkou dlouhodobé objednávky na této trati. 

Uničovská akce byla určena především pro starosty obcí v regionu a zástupce Českých drah, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. K hlavním řečníkům patřil ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna, náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb, ředitel Stavební správy východ SŽDC Václav John a ředitel oblastního ředitelství Olomouc SŽDC Ladislav Kašpar. Dále také 1. náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák, člen správní rady SŽDC Karel Korytář a zástupce investičního odboru SŽDC Petr Pšenička.

Podle účastníků bude modernizace trati v České republice unikátním projektem. Trať Šumperk – Uničov – Olomouc je totiž jednou z nejvytíženějších neelektrifikovaných tratí. Projekt je důležitý propojením Olomouce a Šumperka, které může být alternativou k tradiční trase přes Zábřeh. 

Předpokládaným termínem zahájení prací je rok 2018. Projekt počítá s elektrizací jednokolejné trati v délce 58 kilometrů. V úseku z Olomouce do Uničova se zvýší traťová rychlost na 120 až 160 kilometrů v hodině, což zkrátí jízdní dobu na 17 minut. V úseku z Uničova do Šumperka bude traťová rychlost 80 až 100 kilometrů v hodině a jízda bude trvat 52 minut. To umožní zkrácení intervalů osobních vlaků. 

Projekt zahrnuje také rekonstrukci stanic a zastávek na bezbariérové. Všechna místa zastavování budou zachována, výjimkou budou Troubelice. V tomto případě budou cestující využívat novou zastávku umístěnou blíže centru obce.