V sobotu 6. září oslaví České dráhy Dny železnice jízdami historického parního vlaku mezi olomouckým hlavním nádražím a Řepčínem. Historické vozy potáhne parní lokomotiva Kocúr. V rámci oslav Dnů evropského dědictví se otevře i expozice historických kolejových vozidel ČD na Táborské ulici.
„V rámci oslav železnice vypravíme v sobotu celkem sedm párů historických vlaků mezi olomouckým hlavním nádražím a řepčínskou zastávkou. První vlak vyjíždí z hlavního nádraží v 8:30, poslední se z Řepčína vrací v 18 hodin. O parní jízdy historickou Olomoucí je vždy velký zájem a vedle samotných oslav chceme nabídnout hlavně nejmenším zajímavý program na jejich první školní víkend,“ uvádí Petr Viktorin z Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci.
Zpáteční jízdenka stojí 30 Kč, zlevněné jízdné pro děti od 6 do 15 let je za 20 Kč, nejmenší děti cestují zdarma. Ve vlaku je možné za 20 korun přepravit i kočárek, stejnou částku zaplatí cestující za svého psa. Jízdenky bude prodávat vlakový personál.
Jízdní řád parního vlaku v sobotu 6. září 2014 |
|||||||
Stanice |
|
|
|
|
|
|
|
Olomouc hl.n. |
8:30 |
9:30 |
11:00 |
13:30 |
15:00 |
16:40 |
17:40 |
Olomouc-Smetanovy Sady |
8:36 |
9:36 |
11:06 |
13:36 |
15:06 |
16:46 |
17:46 |
Olomouc-Nová Ulice |
8:39 |
9:39 |
11:09 |
13:39 |
15:09 |
16:49 |
17:49 |
Olomouc město |
8:41 |
9:41 |
11:11 |
13:41 |
15:11 |
15:51 |
17:51 |
Olomouc-Řepčín |
8:47 |
9:47 |
11:17 |
13:47 |
15:17 |
16:57 |
17:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Olomouc-Řepčín |
8:50 |
9:50 |
11:20 |
13:50 |
15:20 |
17:00 |
18:00 |
Olomouc město |
8:57 |
9:57 |
11:27 |
13:57 |
15:27 |
17:07 |
18:07 |
Olomouc-Nová Ulice |
9:00 |
10:00 |
11:30 |
14:00 |
15:30 |
17:10 |
18:10 |
Olomouc-Smetanovy Sady |
9:03 |
10:03 |
11:33 |
14:03 |
15:33 |
17:13 |
18.13 |
Olomouc hl.n. |
9:08 |
10:08 |
11:38 |
14:08 |
15:38 |
17:18 |
18:18 |
Olomoucká expozice ČD Muzea
V blízkosti olomouckého hlavního nádraží bude také v sobotu 6. září od 10 do 16:30 zpřístupněna expozice historických vozidel ČD Muzea u nového podchodu na Táborské ulici. Představí například parní lokomotivu řady 534.0 „Kremák“. Lokomotiva opustila spolu s dalšími 29 kusy brány Škodových závodů Plzeň v roce 1923, a to jako první samostatně postavený typ pro ČSD ze zbrojovky přecházející na mírovou výrobu. 81 až 85 tun těžké lokomotivy sloužily až do roku 1973. K vidění je i motorová lokomotiva řady 735 „Pilštyk“. Vznik stroje spadá k počátku 70. let minulého století a je výsledkem požadavku na lokomotivu pro posun i traťovou službu (byla vybavena zařízením pro vytápění vlakové soupravy). Výhodou bylo vyvýšené stanoviště strojvedoucího. Přezdívka „Pilštyk“ vznikla díky licenčním naftovým motorům SEMT-Pielstick. Návštěvníci se můžou těšit také na další exponáty. Za zmínku stojí určitě nezapomenutelná. „Bobina“, legendární stejnosměrná elektrická lokomotiva řady 140 z let 1953 – 1958, nebo čtyřnápravový motorový „Krokodýl“ z Vagónky Tatra Studénka, který v rychlíkovém nasazení uháněl rychlostí až 110 km/h, historická motorová lokomotiva řady 706.606-1 a spoustu dalších zajímavých exponátů.