Dráhy v sobotu oslaví den železničářů a Dny evropského dědictví

V sobotu 6. září oslaví České dráhy Dny železnice jízdami historického parního vlaku mezi olomouckým hlavním nádražím a Řepčínem. Historické vozy potáhne parní lokomotiva Kocúr. V rámci oslav Dnů evropského dědictví se otevře i expozice historických kolejových vozidel ČD na Táborské ulici.

„V rámci oslav železnice vypravíme v sobotu celkem sedm párů historických vlaků mezi olomouckým hlavním nádražím a řepčínskou zastávkou. První vlak vyjíždí z hlavního nádraží v 8:30, poslední se z Řepčína vrací v 18 hodin. O parní jízdy historickou Olomoucí je vždy velký zájem a vedle samotných oslav chceme nabídnout hlavně nejmenším zajímavý program na jejich první školní víkend,“ uvádí Petr Viktorin z Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci.

Zpáteční jízdenka stojí 30 Kč, zlevněné jízdné pro děti od 6 do 15 let je za 20 Kč, nejmenší děti cestují zdarma. Ve vlaku je možné za 20 korun přepravit i kočárek, stejnou částku zaplatí cestující za svého psa. Jízdenky bude prodávat vlakový personál.

Jízdní řád parního vlaku v sobotu 6. září 2014

Stanice

Olomouc hl.n.

8:30

9:30

11:00

13:30

15:00

16:40

17:40

Olomouc-Smetanovy Sady

8:36

9:36

11:06

13:36

15:06

16:46

17:46

Olomouc-Nová Ulice

8:39

9:39

11:09

13:39

15:09

16:49

17:49

Olomouc město

8:41

9:41

11:11

13:41

15:11

15:51

17:51

Olomouc-Řepčín

8:47

9:47

11:17

13:47

15:17

16:57

17:57

Olomouc-Řepčín

8:50

9:50

11:20

13:50

15:20

17:00

18:00

Olomouc město

8:57

9:57

11:27

13:57

15:27

17:07

18:07

Olomouc-Nová Ulice

9:00

10:00

11:30

14:00

15:30

17:10

18:10

Olomouc-Smetanovy Sady

9:03

10:03

11:33

14:03

15:33

17:13

18.13

Olomouc hl.n.

9:08

10:08

11:38

14:08

15:38

17:18

18:18


Olomoucká expozice ČD Muzea
V blízkosti olomouckého hlavního nádraží bude také v sobotu 6. září od 10 do 16:30 zpřístupněna expozice historických vozidel ČD Muzea u nového podchodu na Táborské ulici. Představí například parní lokomotivu řady 534.0 „Kremák“. Lokomotiva opustila spolu s dalšími 29 kusy brány Škodových závodů Plzeň v roce 1923, a to jako první samostatně postavený typ pro ČSD ze zbrojovky přecházející na mírovou výrobu. 81 až 85 tun těžké lokomotivy sloužily až do roku 1973. K vidění je i motorová lokomotiva řady 735 „Pilštyk“. Vznik stroje spadá k počátku 70. let minulého století a je výsledkem požadavku na lokomotivu pro posun i traťovou službu (byla vybavena zařízením pro vytápění vlakové soupravy). Výhodou bylo vyvýšené stanoviště strojvedoucího. Přezdívka „Pilštyk“ vznikla díky licenčním naftovým motorům SEMT-Pielstick. Návštěvníci se můžou těšit také na další exponáty. Za zmínku stojí určitě nezapomenutelná. „Bobina“, legendární stejnosměrná elektrická lokomotiva řady 140 z let 1953 – 1958, nebo čtyřnápravový motorový „Krokodýl“ z Vagónky Tatra Studénka, který v rychlíkovém nasazení uháněl rychlostí až 110 km/h, historická motorová lokomotiva řady 706.606-1 a spoustu dalších zajímavých exponátů.