V Olomouckém kraji začíná jezdit druhý RegioPanter

Upozornění: Informace na této stránce již nejsou platné! Aktuální údaje získáte na titulní stránce či v hlavním menu.

Ode dneška nasazují České dráhy do provozu druhou nízkopodlažní elektrickou jednotku RegioPanter na trati mezi Olomoucí a Nezamyslicemi. Více jak 70 procent osobních vlaků na této trase tak bude zajištěno zcela novými bezbariérovými jednotkami. Poslední, třetí, jednotka bude uvedena do provozu na podzim letošního roku mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem. Nákup nových jednotek je za podpory ROP Střední Morava, cena jedné jednotky je 144 mil. korun.

„Noví RegioPanteři nahrazují původní pantografy řady 460, cestující si změnu pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky, zejména vítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, dostatečný prostor po kočárky, kola, audiovizuální informační systém, v letních měsících jistě ocení i klimatizaci. Jako příjemný bonus vnímají Wi-Fi připojení,“ uvádí Hana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci. Nové dvě jednotky pokryjí více jak 70 procent osobních vlaků mezi Olomoucí a Nezamyslicemi.

České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 3 třívozové soupravy jsou určeny pro Olomoucký kraj. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Střední Morava. Pořizovací hodnota jedné jednotky je 144 mil. Kč, Celkové náklady na nákup tří nových vlaků tak činí 432 mil. Kč a regionální operační program se podílel na financování ze 40 procent, částkou 173 mil. Kč. Šedesát procent pořizovací hodnoty vlaků, 259 mil. Kč, uhradí České dráhy z vlastních prostředků.

Technické parametry souprav RegioPanter
– délka vlaku: 79,4 metru
– počet vozů: 3
– počet hnaných podvozků: 3
– počet běžných podvozků (bez pohonu): 3
– počet míst 1. třídy: 9
– počet míst 2. třídy: 232
– výkon: 2040 kW
– maximální rychlost: 160 km/h
– 65 procent podlahy je v tzv. nízkopodlažním provedení (v úrovni moderních nástupišť výšky 550 mm)