Koordinátor dopravy pokračuje v integraci tratí

Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje se od března rozšíří o tři nové železniční trati. Jeho výhod budou moci nově využít občané na tratích 271, 273 a 297. Projekt připravil Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK), který funguje od loňského ledna. „Integrace veřejné dopravy je jedním z našich hlavních cílů. Do budoucna ji v ní chceme i nadále pokračovat,“ konstatoval ředitel KIDSOK Jaroslav Tomík. KIDSOK při rozšiřování integrovaného dopravního systému vychází ze schválených koncepčních materiálů.

Nový projekt KIDSOK integruje trať 271 Prostějov – Kostelec na Hané – Dzbel, 273 Červenka – Senice na Hané – Prostějov a 297 Mikulovice – Ondřejovice – Zlaté Hory. Cestující na nich budou moci využívat jeden jízdní doklad platící v autobusech i vlacích. To jim uspoří peníze na jízdenky i čas, protože se mohou rozhodovat mezi více druhy dopravy i podle konkrétní doby odjezdu spoje.

Zapojení dalších železničních tratí do integrovaného systému přichází po takřka šestileté pauze. Dosud poslední integrovanou drážní tratí bylo železniční spojení mezi Šumperkem a Zábřehem v dubnu 2007. V případě autobusové dopravy se systém naposledy rozrostl v roce 2010 o linky v severní části Prostějovska.

Olomoucký kraj integraci podporuje s cílem zatraktivnit veřejnou dopravu a přimět část občanů, aby jí dali přednost před individuálním cestováním. Systém začal vznikat již před ustavením krajů na Olomoucku. Postupně se rozšiřoval a kromě městské hromadné dopravy a autobusových linek se do něj po převzetí kompetencí v dopravě krajem se postupně začlenila také část železničních tratí.

Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje je krajskou příspěvkovou organizací. Hlavním smyslem jeho zřízení k 1. lednu 2012 byla centralizace veřejné dopravy a její systémové řízení z jednoho místa. V čele organizace stojí od jejího vzniku Jaroslav Tomík.